Söka idrott

Hur man söker våra olika idrotter.

Varje höst publicerar de flesta idrottsförbunden ingångar till ansökningsformulär på sina egna webbplatser. Från denna sida får du länkar så du kan få någon hjälp söka till våra olika idrottsutbildningar.

Alpint- NIU

Till alpint söker du via ansökningsformuläret på Svenska skidförbundet hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., senast 1 december 2023.

Fotboll- NIU

Till fotboll söker dul via Svenska fotbollsförbundets hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 30 nov 2023.
Läs mer på NIU-Fotboll hur du går till väga med ansökan.

Längdskidor RIG och NIU

Till Längd söker du via Svenska skidförbundets webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 1 december 2023.

Mountainbike- NIU

Till mountainbike söker målsman söker via e-tjänsten Ansökan Mountainbike Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 1 december 2023.

Skidskytte RIG och NIU

Till skidskytte söker du via Skidskytteförbundets hemsida Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 1 december 2023.

Skicross- NIU

Till skicross söker du via Svenska skidförbundets webbplats Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. senast 1 december 2023.