• Kulturskolan

• E-post: michael.akerlund@torsby.se
  • Besöksadress: Gärdesgatan 2, Torsby

Skapande skola

Kulturskolan arbetar med Skapande skola. I Skapande skola är samtliga elever i kommunen med i sin årskurs. Målet är att eleverna får en mångfald av verktyg för egna uttryck och eget skapande.

Statsbidraget Skapande skola ska stärka samverkan mellan skolan och det professionella kulturlivet. Målet är att eleverna ska få tillgång till kulturens alla uttrycksformer och att deras möjligheter till eget skapande ökar. Skapande skola utgör ett komplement till skolornas egen kulturbudget.

Alla barn och unga har rätt att få ta del av professionell och kvalitativ konst och kultur, som vidgar deras vyer, ger perspektiv och förståelse för världen de lever i. På så sätt kan de påverka och förändra sina och andras levnadsvillkor. De ska inspireras till och ges möjligheter att uttrycka sina tankar genom kultur och konst.

Kontakta kulturskolan

Kulturskolans kontaktuppgifter finner du under symbolen "Kontakt" här ovan.

Innehållsansvarig: Michael Åkerlund