Lyckad After School på Torsby bibliotek

Fyra tjejer håller upp Alla hjärtan dags-kort framför sina ansikten.

Tuva-Li Söderlind, Joline Filipsson, Meia Hedlund och Amanda Lövberg gillar After School på Torsby bibliotek. Foto: Maria Ivansson.

Vad gör man efter skolan om man går i fyran till sexan? Går på After School på Torsby bibliotek kanske. Det var i alla fall många som gjorde det på premiärdagen onsdagen den 14 februari.

After School är en ny satsning som fick en riktig rivstart. Isa Johansson, bibliotekarie på Frykenskolan och huvudbiblioteket, håller i det och hon gissade att det skulle komma fem, sex stycken… och så kom den ena efter den andra och slog sig ner bland pysselborden. Ett 20-tal barn blev det till slut som pysslade, fikade och trivdes på Torsby bibliotek.

Kreativa

Många gör pärlplattor med olika motiv men det blev även en och annan väska och hjärtan i olika former denna Alla hjärtans dag.

- Vilken skaparglädje, så kreativa de är, säger Isa som är jättenöjd efter den första träffen.

- Ja, kul idé, säger Meia Hedlund och får medhåll av kompisen Amanda Lövberg, som båda pysslar fram fina Alla hjärtans dag-kort.

Olika teman

Varannan onsdag kl. 13.30-15.30 är det After School under våren då man fikar, pysslar, spelar spel och boktipsar med mera. Följande teman är planerade:

• 28 februari Skapa med papper
  • 13 mars Skriva dikter med Blackout-poetry
  • 27 mars Skapa med pärlor
  • 10 april Vårpyssel
  • 24 april Avslutning med Kahoot

Vill du veta mer om After School kontakta Isa Johansson 0560-163 17, isa.johansson@torsby.se.

Innehållsansvarig: Maria Ivansson