Vill du ha feriearbete i sommar?

Ungdomar på rad med en skylt framför sig. Text: Dags att söka feriearbete. Sök senast 24 mars

Foto: Freepik, rawpixel

Är du född 2008 (eller 2007) och folkbokförd i Torsby kommun och har fullständigt personnummer? Då är detta en möjlighet för dig!

Feriejobben är tre veckor och ligger mellan 10 juni och 11 augusti 2024. Arbetstiden är sex timmar/dag (det kan variera beroende på arbetsplats), max 90 timmar under treveckorsperioden. Lönen är 60 kr/timme. Samma lön gäller om du arbetar helgdagar.

För dig som är född 2008 (men kan även bli för dig som är född 2007)

I år kommer vi att erbjuda feriearbete till de som är födda 2008, oberoende av vilken klass eller vid vilken skola de studerar. Du som får söka ska vara folkbokförd i Torsby kommun och ha fullständigt svenskt personnummer.
Skulle det finnas platser kvar efter att de som är födda 2008 har ansökt, kommer platserna erbjudas till er som är födda 2007. (Både du som är född 2008 eller 2007 behöver söka senast 24 mars.)

När kan jag söka?

Ansökningsperioden är 4-24 mars.

Sök fler än ett jobb

Tänk på att söka flera jobb, och gärna inom olika områden samt olika perioder i dina tre val för att öka chansen till att få ett feriearbete som du vill ha.

Var gör jag min ansökan?

Du söker på www.torsby.se/feriearbete.

Där finner du också listan över vilka platser som finns att välja på. Själva anmälningsmodulen där du söker jobbet finns också där och öppnar den 4 mars.

Om du behöver hjälp med din ansökan, kan du få det av studie- och yrkesvägledaren på Frykenskolan, Kvistbergsskolan eller Stjerneskolan.

Vill du veta mer?

Hör i så fall av dig till någon av oss:

• Åsa Lövenhamn Jansson, socionom på
    arbetsmarknadsavdelningen, 073-271 21 39.
  • Lena Rattfelt, studie- och yrkesvägledare
    vid Frykenskolan och Kvistbergsskolan, 070-261 03 10.
  • Mikael Bodén, skolassistent vid Stjerneskolan, 0560-163 11.

Välkommen med din ansökan!

Innehållsansvarig: Åsa Lövenhamn Jansson