Torsby kommun

• E-post: michael.akerlund@torsby.se
  • Besöksadress: Gärdesgatan 2, Torsby

Regler och avgifter, kulturskolan

Här kan du läsa om hur undervisningen går till, vilka instrument du kan låna och hur mycket det kostar att vara med i kulturskolan.

När är undervisningen?

Går du på låg- eller mellanstadiet så får du oftast speltid under skoldagen. Om det drabbar ordinarie lektion så måste du, vårdnadshavare och undervisande lärare godkänna detta.

Går du på högstadiet eller gymnasiet så erbjuder vi dig lektion på rast, håltimme eller efter skoldagens slut.

Kan jag låna instrument?

Första året får du kostnadsfritt låna vissa instrument: fiol, tvärflöjt, klarinett, saxofon, trumpet och trombon.

Vad kostar det?

• Instrument- och dansundervisning, 450 kr/termin.
  • Deltar fler syskon i undervisningen så blir den sammanlagda avgiften 700 kr/termin (syskonrabatt).
  • Deltar du i mer än en kurs, t.ex. instrument och dans, så blir det dubbel avgift.
  • Vuxenavgiften är 750 kr/termin.

Vi fakturerar avgiften en gång per termin. Har du inte sagt upp din plats fyra veckor efter påbörjad undervisning så tar vi ut full avgift.

Läsårstider

Undervisningen sammanfaller med grundskolans och gymnasiets läsårstider. Detta gäller även lovdagar och studiedagar.

Kontakta kulturskolan

Kulturskolans kontaktuppgifter finner du under symbolen "Kontakt" här ovan.

Innehållsansvarig: Michael Åkerlund