• Kulturskolan

• E-post: michael.akerlund@torsby.se
  • Besöksadress: Gärdesgatan 2, Torsby

Kurser och grupper, kulturskolan

På kulturskolan har vi en omfattande orkester- och ensembleverksamhet inom alla instrumentgrupper.

Dans

Kulturskolan erbjuder dans för dig som är mellan 6 och 18 år.

Undervisningen sker i åldersindelade grupper (max 15 elever per grupp). Lektionstiden är 45-60 minuter per vecka. Vi håller i huvudsak till i Kulturskolans danslokal men har även verksamhet på Holmesskolan, Kvistbergsskolan, Oleby skola, Stölletskolan och Östmarks skola.

I dansundervisningen får du prova på olika dansstilar som t.ex. jazz, modernt, street och balett. Du får också möjlighet att utveckla ditt eget dansspråk genom improvisation och komposition.

Film

Du kan välja film från du är 10 år och går i årskurs 4 . Undervisningen är i grupp 90-120 minuter per vecka.

Teater

Du kan välja välja teater från du är 10 år och går i årskurs 4.

Skapa musik med dator

Från 10 år.

Instrumental- och sångundervisning

Du kan börja spela ett instrument eller sjunga i årskurs 3. Undervisningen sker enskilt eller i grupp, ca 20 minuter per vecka.

Du kan välja

Kontakta kulturskolan

Kulturskolans kontaktuppgifter finner du under symbolen "Kontakt" här ovan.

Innehållsansvarig: Michael Åkerlund